dinsdag 22 november 2011

Wat is wijsheid

Mijn vriendin en ik zaten in de trein, op de terugweg van Den Bosch Leeuwarden, toen kwam er een Hindoestaanse mevr bij ons zitten , en we maakten een praatje .
Ze vertelde dat ze terug ging naar India , ze was alleen , en wilde de laatste jaren van haar leven naar haar land terug.
Ik vroeg of ze kinderen had, ja ze had 6 kinderen en veel kleinkinderen .
Gaat U die dan niet missen vroeg ik haar , nee hoor als je doodgaat moet je ze ook loslaten ,
en ze hebben hun eigen leven te leiden ,
ik pas bewust ook niet op mijn kleinkinderen zegt ze , dan ga je , je daar weer aan hechten , dat is niet goed .

Ik dacht zo ! dat is even een les over loslaten , maar aan de andere kant denk ik ook ,
hoe belangrijk je kan zijn als grootouders.

Ik denk eigenlijk dat je er wel voor ze mag zijn , maar wees je bewust dat ze niet van jouw zijn , en hecht je er niet aan , en dat geld eigenlijk voor alles natuurlijk.
Maar wat die Mevr zei kon ik mij ook in vinden , ben zover nog niet denk ik ,
heb nog veel te leren , het loslaten is moeilijk , je hecht je toch wel aan de kleinkinderen he,
net als bij je eigen kinderen , maak je je toch ook wel weer zorgen .
Heb vast en zeker mijn lessen nog niet geleerd .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten