zondag 7 augustus 2011

Fibromyalgie ;


Fibromyalgie
Wakker worden half 10, wat zijn wij laat.
Mijn lijf is pijnlijk ,te lang gelegen, ik kan daar niet tegen.
Tranen komen ,het word mij even te veel, Ik ben zo moe , de dag is nog niet begonnen.
Even geduld het komt wel goed ,dus ga ik opstaan met frisse moed

Wat men van buiten niet ziet , is er voor velen niet.
Een wandeling langs het strand , ik vind dat zo fijn , maar de volgende dag doen zelf mijn botten pijn.

Fibro hebben is stil verdriet , maar niet getreurd de dag is nog lang ,en langzaam aan kom ik wel weer op gang, en denk stel je niet aan.

Maar een beetje begrip, verlicht iets de pijn.
Dichten kan ik niet ,zo uit ik mij , wat een ander niet ziet.

Ik ga weer genieten ,van zon zee en strand, tover een glimlach ,en doe of is er niets aan de hand.


Gedicht van mij zelf.

2 opmerkingen:

  1. Hay Annie
    Ik las dat ven die pillen ,dat is echt niet goed denk ik ook hoor ,ik vecht me rot om niet de hele dag pijn stillers te slikken ,ik moet ook 6 tramadolpillen slikken maar vecht ervoor om er een of hoogstens 2 te nemen .
    ik heb ook veel pijn daardoor ,maar dan maar pijn .
    Ik moet wel zeggen ik heb rustig leven ,want ik heb al een hoop op moeten geven ,maar ook hier leer ik weer van ,want alles is zoals het is xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook hier een fibromaatje (zeg maar), gelukkig gebruik ik geen pijnstillers, althans, die weiger ik min of meer om te slikken, zo lang mogelijk zonder. Fibromyalgie hebben is een leerproces. Je hebt het wel, maar je bent het niet. Je bent wat je ermee doet en dat is soms idd helaas bar weinig en dan ineens weer heel veel. Balans, een belangrijk woord in deze. Altijd op zoek naar de balans en grenzen proberen te verleggen. Vitamine D hielp mij voor een deel van de vermoeidheid af, in ieder geval de ergste, maar het tekort was dan ook groot.
    Even een ruggesteuntje van mij voor jou! en ik las een reactie van jou op Bean Nadurtha: tof he?! zo'n elektrische fiets, de wereld gaat weer wat verder open....

    BeantwoordenVerwijderen