donderdag 17 november 2011

Ik geniet van andere blogs met tips en recepten enz

Zelf zit ik in een moeilijke periode van loslaten , maar als ik op deze blogs kom geniet ik zo ,
dat ik even alles vergeet .
Maar wat geniet ik van de blogs over , kleding ruil ,over recepten , over bezuinigen , creatief zijn , en noem maar op .

De blogs blogs van Greetje Penning, Marja Anneke , Marja en nog veel meer , ik kom wel langs maar reageer niet altijd , neemt te veel momenteel tijd in beslag, zoveel wijze en ook jonge vrouwen , ach er zijn er heel veel moet eigenlijk geen namen noemen , je komt van de een op de andere blog .
De blog van mevr Jee , ze kan het zo mooi verwoorden , en het is of heeft ze het over mij .
Wat zijn jullie allemaal pracht mensen , zo leuk , prachtige ideeën, en zo creatief , het werkt beslist aan aanstekelijk .
Ook ik ben er natuurlijk mee bezig , het zal moeten ook zo langzamer hand .
Zelf kom ik al jaren in tweedehands winkels zoals kringloop enz , ik geniet er zo van ,
als er bv een leuke rok als nieuw hangt , kan mij dat gewoon heel blij maken .
Op een dag fiets ik met mijn man door de stad , en hij zegt een vrouw gedag, van zijn werk, wat denk je dat die vrouw zegt tegen mijn man , waar je mee op fietste die is in de kringloop te vinden , mijn man durfde niet eens te zeggen dat is mijn vrouw, hij wist wel dat ik daar kwam , maar vind het echt niets , en schaamde zich er voor , ik denk dan maar ,ze komt er zeker zelf ook , anders wist ze het niet .
Zo heb ik een heel mooie lange tafel gekocht mooi strak zag er prachtig uit , maar ja van een rokje kan je nog wel eens zeggen had ik al , maar ja ,zo,n lange tafel , oeps dat lukt niet , en vragen of ik hem mag kopen ook niet .
Die middag kwam mijn vriendin bij mij pottenbakken , ze was net verhuisd , en ik vertel van die tafel .
Wat ik nu ga vertellen is erg hoor ,maar goed , ik zeg tegen mijn vriendin ,als ik nu eens zeg ik dat even met jou mee ga , en zeg dat jij een tafel over hebt , en er geen plek meer voor hebt .
Zo gezegd zo gedaan , en intussen naar de kringloop , wat hebben we gelachen zeg ,alleen al om dat ding in de auto te krijgen krijgen , zeg eens eerlijk is het niet een pracht , ja ik weet het ik vind het een pracht.
En zo heb ik die tafel gekregen, nee schuldgevoelens heb ik niet hoor , ik geniet er nog elke dag van, een andere keer vertel ik meer hoe ik mijn huis gezellig maak door de dingen zelf te maken.mijn eigengemaakte schilderijen , zoals die gele op de foto .

2 opmerkingen:

  1. o geweldig, heerlijk zo'n nieuwe aanwinst voor bijna niets.
    toen mijn kinderen klein waren was het begrip kledingbeurs ook heel normaal, wij organiseerden die zelf vanuit de peuterspeelzaal.
    nu moet alles nieuw en duur.
    is het dan gek, dat men financieel in de knoei komt:))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. er schiet mij ineens een gedachte te binnen.
    als iemand jou altijd bij de kringloop ziet, is de persoon daar zelf ook altijd haha:))

    BeantwoordenVerwijderen